فتح قله‌های متقاعدسازی

بیان، ادبیات و زبان بدن،  در متقاعد سازی بسیار موثر هستند.

برای متقاعد کردن مشتری، باید شروع و پایان کار را بدانیم و بسیار منسجم و قدرتمند عمل کنیم. عده‌ای تصور می‌کنند که متقاعد سازی به معنی فریب، خودخواهی یا سو استفاده از دیگران است.
 اما متقاعد سازی مفهومی کلی تر و عمیق‌تر دارد. 
در روزگاری که همه تمایل به حرف زدن دارند، شنیده شدن بسیار دشوار است. بنابراین مهارت متقاعد کردن در واقع ابزاری برای دیده شدن و شنیده شدن در زمینه‌های مختلف است.
 متقاعد سازی در واقع در سه مرحله اتفاق می‌افتد:
 1- کاهش مقاومت؛
 اگر شما مهارت متقاعد سازی افراد را داشته باشید، در اولین قدم مقاومت و سختگیری در مقابل شما کم می‌شود و این یک قدم بسیار ارزشمند است. 
 2- مطابعت و پذیرش؛
 در قدم بعدی افراد ممکن است مجبور به تبعیت از تصمیم و توضیح شما شوند، در این مرحله افراد حرف شما را می‌شنوند و به ظاهر با شما همسو می‌شوند، هر چند که ممکن است از درون با شما همسو نشده باشند.
 اما در این مرحله هم این قدم بسیار ارزشمند است. 
3- تغییر باورهای درونی؛
 بالاترین سطح متقاعد سازی این است که بتوانیم باورها و رفتارهای دیگران را تغییر بدهیم و آنها به خاطر این تغییر خوشحال باشند. 

 ابزارهایی برای بهتر متقاعد کردن افراد:
 باید با انعطاف پذیری تلاش کنیم که اختلاف نظر را کمتر کنیم و با حداقل اختلاف نظر به بحث بپردازیم، با استفاده از کلمات و ادبیات بهتر به شکل تاثیرگذارتری صحبت کنیم و محصول و سازمان خودمان را بهتر و مفهوم تر معرفی کنیم و البته تلاش کنیم تا ارتباط دوستانه‌تری برقرار کنیم. 

متقاعد سازی دو راه دارد:

۱-راه اصلی      ۲-راه جانبی 

منظور اصلی ما از متقاعد کردن دیگران این است که با ارسال یک پیام کلامی یا غیر کلامی، ارزیابی افراد را در مورد یک موضوع خاص تغییر دهیم. 
 شاید در ابتدا از واژه‌ی متقاعد سازی یک ذهنیت غلط در ذهن ما ایجاد شود، متقاعد سازی یعنی فریب دادن و تحت تاثیر قرار دادن مشتری، در صورتی که واقعیت این است که فروش یک هنر است و یک فروشنده‌ی واقعی هنر متقاعد کردن مشتریان را به خوبی یاد گرفته است. 
 هر چه هنر متقاعد کردن را بیشتر بلد باشید، فروش را ساده‌تر و سریع‌تر انجام خواهید داد.

دسته بندی ها

آیا سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید.
۰۹۳۰۴۴۰۷۰۵۵